Januari 24, 2011

Hidangan Bergoreng yang digemari - SEDAP#33


Menikmati hidangan bergoreng sambil minum petang atau pun menonton televisyen memang sungguh nikmat. Lebih-lebih lagi hidangan bergoreng seperti keropok, karipap, kroket, popia dan macam-macam lagi kuih-muih yang bergoreng. Membuatnya juga tidaklah sesukar mana. Hanya perlu mengikut sukatan dan langkah-langkahnya dengan tepat dan betul. Untuk hasil yang lebih kreatif lagi, cubalah resipi pilihan SEDAP kali ini.

Alangkah sedapnya menikmati masak lemak labu bersama sambal ikan bilis, ikan kering goreng berserta ulam-ulaman. Memang nikmat sekali! Selain itu, labu yang dikatakan berkhasiat ini juga, boleh dijadikan sebagai campuran dalam roti, mi dan biskut. Lain pula di Jepun, labu dimasak sebagai tempura. Walau apa cara sekali pun labu dihidangkan, ianya tetap menyelerakan.

Buat penggemar hidangan Perancis, SEDAP kali ini memaparkan resipi pilihan Perancis yang dihidangkan sangat menarik juga sedap rasanya. Apa kata kita mencubanya sendiri.

Antara lain paparan menarik, pastikan tidak ketinggalan untuk mencuba Resipi Si Kecil, Sarapan Apa?, Resipi Sihat, Resipi Kesihatan dan banyak lagi. Semuanya sangat istimewa dan sudah tentulah akan digemari oleh keluarga dan rakan-rakan anda.

Tiada ulasan: